×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - 10 آبان - 1399  
true
true
بهسازی و آسفالت راه در روستاهاهای بالای 50 خانوار اولویت نخست راهداری و حمل و نقل

به گزارش سبزوار دوربین ، در جلسه ای که با حضور علی اکبر فروغی، رئیس شورای شهرستان و بخشداران بخش های مرکزی، ششتمد، روداب در محل سالن جلسات شورای شهرستان برگزار شد، مشکلات راه های روستایی از جمله بازسازی ، نصب گاردیل، احداث پل، تعریض محور روداب، برداشتن میدان در داخل روستای حارث آباد، ایجاد دست انداز و برداشتن آن، نصب علائم و خط کشی محور ششتمد به مچ و ششتمد به سبزوار، پیگیری جاده کویری برآباد به نامن و شمس آباد، تکمیل جاده دارین به کلاوشک که قیرپاشی شده اما کار به سرانجام نرسیده است،  تسطیح و تیغ زنی  راه های روداب بخشی از موضوعات مطرح شده  در این جلسه بود.

 

عابدی پوراظهار کرد: بحث قابل مطرحی که همیشه بین راه و شهرسازی و راهداری و حمل و نقل مطرح بود مشخص  نبودن مسئولیت این دو اداره در راه های روستایی بود که در نهایت با دستور وزیر، راه های روستایی از مسئولیت راه و شهرسازی منفک و به راهداری و حمل و نقل منتقل شد.

 

وی افزود: با شروع فصل سرما پنچ اکیپ از راهداری با ۵۵ نیرو در سه راهدارخانه مرکزی، ثامن الائمه و جواد الائمه  با ۱۳ دستگاه سنگین، ۲ دستگاه نمک پاشی و ۵ دستگاه سبک برای پوشش راه های سبزوار بزرگ و داورزن در زمستان  مستقر شده اند.

 

عابدی پور با بیان اینکه سبزوار با ۲۵۰۰ کیلومتر راه  بعد از مشهد بیشترین مسافت را در حوزه استحفاظی خود دارد، گفت: متاسفانه امکانات به نسبت راه های موجود همخوانی ندارد که راهداری در این زمینه نیازمند به روز رسانی امکانات است.

 

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل سبزوار افزود: برای اجرای پروژه های راهداری در محور روداب به سبزوار مبلغ یک میلیارد  و ۵۰۰ میلیون تومان بودجه پیش بینی شده  که به محض تخصیص اعتبار در ۴ کیلومتر باقیمانده هزینه خواهد شد.

 

وی آسفالت راه های کلاته سادات داورزن، بیروت،کلاته تیرکمان _ دهنو،یحیی آباد_ شامکان، بهارستان، خوشمردان، دامرود_ سلیمانیه، نورآباد_اجنورد را از پروژه های در دست اقدام راهداری و حمل و نقل بیان کرد و گفت: مطالعات این طرح ها انجام و به محض ابلاغ منفک شدن راه های روستای از راه و شهرسازی به راهداری و حمل و نقل این پروژه ها اجرایی خواهد شد.

 

عابدی در خصوص پروژه دارین_ کلاوشک نیز گفت: این پروژه نیز از طرح های راه و شهرسازی است که پیمانکار آن مشخص شده و قرار به اجرای طرح بوده اما پیمانکارهیچ اقدامی در اجرای پروژه انجام نداده است که به محض اینکه پروژه ها خاتمه و پیوند شود این طرح روستایی نیز تعیین تکلیف خواهد شد.

 

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل ادامه داد: در خصوص وضعیت جاده حادث آباد_ فسنقر تا روداب اعتبار پیش بینی شده که به محض تخصیص اعتبار انجام خواهد شد .اما ویژه تخریب میدان در جاده حارث آباد و نبود سرعتگاه در میدان گوسفندی باید گفت که از ابتدا راه و شهرسازی به لحاظ خطراتی که این میدان می توانست در مسیر تردد خودروها داشتهب اشد مخالف اجرای طرح بود که در نهایت نیز میدان احداث شد و راه و شهرسازی نیز  دستور تخریب صادر و بخشی از آن را تخریب کرد.

 

وی با تاکید بر اینکه هر گونه تعریض در بزرگراه ممنوع است مگر اینکه کمربند ایجاد شود اظهار کرد: با این حال هر گونه اقدام در میدان حارث آباد به بنیاد مسکن و دهیاری  آن بر میگردد و برای نصب سرعتگاه در مسیر راه ها، راهداری نمی تواند دخالت داشته باشد این موضوع باید  در شورای ترافیک مورد بررسی قرار گیرد.

 

او با اشاره به وجود ۳ هزار دستگاه پل در راه های روستایی ، ادامه داد: دیوارهای خاکی در مسیر راه ها با هدف جلوگیری از فوت سرنشینان در زمان واژگونی خودروها ایجاد شده است عملا رسیدگی به این دیوارهای خاکی زمانبر است و بهزسازی آنها یک سال زمان نیاز دارد. یکی از اقدامات راهداری در راه های اصلی نصب گاردیل با هزینه حدود ۳ میلیارد تومان است که این طرح هم اکنون در جاده اصلی ششتمد_ سبزوار در حال اجرا است.

 

عابدی پور اضافه کرد: همچنین برای بهسازی محور سبزوار_ بردسکن قرارداد کلی منعقد شده و بحث در این است این طرح از سبزوار شروع شود یا ۳۰ کیلومتری بردسکن. البته ۹ کیلومتر   روکش آسفالت از سمت بردسکن به البلاغ  انجام شده است.

 

وی در پایان از رئیس شورای شهرستان خواستار مشارکت شورای اسلامی در بحث اصلاح کمربند جنوب شد و اظهار کرد: این کمربندی در خورشان سبزوار نیست. راهداری و حمل و نقل مسئولیت ساخت جاده  و خاکریز را دارد. بلوار و فضای سبز برای ما معنی و مفهومی ندارد، از شهرداری درخواست کردیم ت مرتب کردن جدول ها را داشتیم اما شهرداری اعلام می کند که هزینه برای این کار ندارد.  .

 

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل سبزوار با تاکید بر اینکه اجرای  اینگونه اقدامات که یک طرفه نمی شود گفت: راهداری ۷۰۰ میلیون تومان برای لکه گیری هندسی در کمربند جنوب قرارداد با پیمانکار دارد اما پیمانکار می گوید آسفالت زیر قیف. که پخش آسفالت هزینه جدا می طلبد. شهرداری  دستگاه دارد که می تواند در کنار راهداری به اجرای این طرح کمک کند. بهرحال این جاده از قدیم بوده و عملا بعد از هر بارندگی، سیلاب ها از شمال به داخل شهر و کمربند جنوب سرازیر می شود و همین امر سبب بسته شدن کمربندی در زمان سیلاب می شود این یک مشکل شهری است که همه دستگاه ها باید برای حل آن مشارکت کنند.

 

 

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true